Het is al weer even geleden dat jullie van onze commissie hebben gehoord. Het laatste bulletin dateert al weer van, eh, een tijd geleden. Excuses daarvoor. Nu bijna iedereen weer uit de zomerslaap ontwaakt, aan het bijkomen is van een verkwikkende break of gewoon lekker in de zwartezaterdagvakantieterugkeerfile stond, lijkt het moment aangebroken om een update te geven.

Even een opfrissertje over wat er allemaal is gebeurd:
Alle Bosheimers met een e-mailadres hebben een enquête ontvangen van onze commissie over ons aanstaande (ver)bouwproject voor het park. Op de ALV van 2 februari hebben we onszelf en onze activiteiten tot dan toe gepresenteerd. Omdat niet iedereen bij de ALV aanwezig kon zijn, heb ik nog even een samenvatting gegeven van de presentatie uit februari om weer even up-to-speed te komen (klik op het eerste artikel onder de tekst).

De enquête bood de mogelijkheid om opmerkingen en kanttekeningen te maken. Velen van jullie hebben daarvan gebruik gemaakt en positieve feedback gegeven over onze activiteiten. Dank daarvoor! Een frequent geuite zorg was dat er in de enquête niets vermeld was over een oefenmuur. Welnu, deze was voor ons zo vanzelfsprekend dat we vergeten waren deze in de enquête mee te nemen. U ziet nu, ter geruststelling, de oefenmuur in alle lay-outs terug!

Een aantal mensen had terecht geschreven dat ze het moeilijk vonden iets te zeggen over de voorgelegde keuzes als ze niet van tevoren wisten wat voor soort consequenties dit zou hebben voor kosten en/of een eventuele contributieverhoging. Wij hadden moeten aangeven dat het een uitgangspunt bij alle voorgestelde scenario’s is om binnen de grove begroting te blijven die ons was meegegeven door het bestuur. Bij deze. Wat belangrijk is te weten over de kosten is dat kort door de bocht, kunststof duurder is in de aanschaf dan traditioneel gravel en in het onderhoud minder goedkoop dan iedereen verwacht. Dit was, mede gesteund door de uitslagen van de enquête, een van de vele redenen om in genoemde 3 scenario’s traditioneel gravel als basis te nemen.

Na de ALV van februari zijn wij verder gegaan met het onderzoeken van alle aspecten van verschillende types gravel. Jawel, er zijn veel varianten tegenwoordig! We hebben op deze ondergronden gespeeld, met meerdere ‘ervaringsdeskundige’ spelers op andere parken informatie uitgewisseld, maar ook met collega commissieleden elders informatie uitgewisseld. Ook hebben we diverse leveranciers indringend ondervraagd over onderhoud, kosten op lange termijn, leverbaarheid etc. Tevens zijn er voorlopige maar uitgebreide offertes aangevraagd bij 4 parkbouwers. Al deze offertes lijken binnen de oorspronkelijke ramingen van het bestuur uit te kunnen komen. Over de kosten en eventuele consequenties voor onze contributies kunnen we dus voorzichtig positief zijn.

Voorlopige conclusie van uw commissie; er zijn veel onzekerheden op termijn rond diverse varianten van ‘nieuw gravel’; dit heeft vooral te maken met mogelijkheden om met eventuele beschadigingen om te gaan, kosten bij reparaties, duurzaamheid maar vooral ook; ‘hoe speelt het, hoe voelt het’ en is de waterdoorlatendheid op termijn echt wel zo spectaculair beter bij hoosbuien dan bij een goed gedraineerd park met traditioneel gravel? Onze voorkeur moge duidelijk zijn. Wij zullen het allemaal graag verder toelichten op de Bijzondere Ledenvergadering die gaat plaatsvinden op:

MAANDAG 10 OKTOBER 2016 VANAF 20:00 UUR IN HET ST VITUSCOLLEGE!

Wat verder uiteraard van belang is zijn; hoe is het met de ondergrond van ons park gesteld? Om een totale en grondige renovatie van de banen te doen, moet worden gegraven en zand dient te worden afgevoerd. Dit is altijd een grote kostenpost waar nogal wat bandbreedte in zit die te maken heeft met de frisheid van de af te voeren grond. Op basis van een onderzoek dat wij hebben laten uitvoeren door een gespecialiseerd bedrijf zijn de voorlopige conclusies dat ook hier geen extra kosten zijn te verwachten. Uiteraard zijn de definitieve prijzen afhankelijk van een marktmechanisme waar we nu nog geen exacte gegevens over hebben. Dat geldt ook voor de bouwofferte overigens.

Hoe gaat het nu verder? Op de Bijzondere Ledenvergadering van 10 oktober zullen wij nogmaals onze plannen toelichten, nu met nog meer gegevens over financiën en planning. Als de leden zich hier hebben uitgesproken over het scenario van voorkeur, kunnen het bestuur en de stichting aan de slag met het concreter uitwerken en uitvoeren van de door ons allen gekozen koers. Een definitieve financiële planning, gesprekken met de bank, uitwerken en tekenen van offertes volgt dan. Daarna zal worden gekeken wat de gunstigste periode is om werkzaamheden uit te voeren.

Wij hopen u hiermee weer een beetje te hebben bijgepraat en gaan de komende weken aan de slag met het voorbereiden van de BLV. Schroom niet om ons aan te spreken maar bovenal: ZET 10 OKTOBER 2016 IN UW AGENDA!

Tot dan en hartelijke groet namens de Commissie Parkinrichting,

Ronald Mann Lees de online versie door deze link te kopieren en plakken in uw browser: https://www.bosheim.nl/index.php?page=_newsbrief:64:

facebook twitter TC Bosheim

TC Bosheim

Bosheim Nieuws 7 2016: Update Commissie Parkinrichting!

 
 

Beste ,

Het is al weer even geleden dat jullie van onze commissie hebben gehoord. Het laatste bulletin dateert al weer van, eh, een tijd geleden. Excuses daarvoor. Nu bijna iedereen weer uit de zomerslaap ontwaakt, aan het bijkomen is van een verkwikkende break of gewoon lekker in de zwartezaterdagvakantieterugkeerfile stond, lijkt het moment aangebroken om een update te geven. Even een opfrissertje over wat er allemaal is gebeurd: Alle Bosheimers met een e-mailadres hebben een enquête ontvangen van onze commissie over ons aanstaande (ver)bouwproject voor het park. Op de ALV van 2 februari hebben we onszelf en onze activiteiten tot dan toe gepresenteerd. Omdat niet iedereen bij de ALV aanwezig kon zijn, heb ik nog even een samenvatting gegeven van de presentatie uit februari om weer even up-to-speed te komen (klik op het eerste artikel onder de tekst). De enquête bood de mogelijkheid om opmerkingen en kanttekeningen te maken. Velen van jullie hebben daarvan gebruik gemaakt en positieve feedback gegeven over onze activiteiten. Dank daarvoor! Een frequent geuite zorg was dat er in de enquête niets vermeld was over een oefenmuur. Welnu, deze was voor ons zo vanzelfsprekend dat we vergeten waren deze in de enquête mee te nemen. U ziet nu, ter geruststelling, de oefenmuur in alle lay-outs terug! Een aantal mensen had terecht geschreven dat ze het moeilijk vonden iets te zeggen over de voorgelegde keuzes als ze niet van tevoren wisten wat voor soort consequenties dit zou hebben voor kosten en/of een eventuele contributieverhoging. Wij hadden moeten aangeven dat het een uitgangspunt bij alle voorgestelde scenario’s is om binnen de grove begroting te blijven die ons was meegegeven door het bestuur. Bij deze. Wat belangrijk is te weten over de kosten is dat kort door de bocht, kunststof duurder is in de aanschaf dan traditioneel gravel en in het onderhoud minder goedkoop dan iedereen verwacht. Dit was, mede gesteund door de uitslagen van de enquête, een van de vele redenen om in genoemde 3 scenario’s traditioneel gravel als basis te nemen. Na de ALV van februari zijn wij verder gegaan met het onderzoeken van alle aspecten van verschillende types gravel. Jawel, er zijn veel varianten tegenwoordig! We hebben op deze ondergronden gespeeld, met meerdere ‘ervaringsdeskundige’ spelers op andere parken informatie uitgewisseld, maar ook met collega commissieleden elders informatie uitgewisseld. Ook hebben we diverse leveranciers indringend ondervraagd over onderhoud, kosten op lange termijn, leverbaarheid etc. Tevens zijn er voorlopige maar uitgebreide offertes aangevraagd bij 4 parkbouwers. Al deze offertes lijken binnen de oorspronkelijke ramingen van het bestuur uit te kunnen komen. Over de kosten en eventuele consequenties voor onze contributies kunnen we dus voorzichtig positief zijn. Voorlopige conclusie van uw commissie; er zijn veel onzekerheden op termijn rond diverse varianten van ‘nieuw gravel’; dit heeft vooral te maken met mogelijkheden om met eventuele beschadigingen om te gaan, kosten bij reparaties, duurzaamheid maar vooral ook; ‘hoe speelt het, hoe voelt het’ en is de waterdoorlatendheid op termijn echt wel zo spectaculair beter bij hoosbuien dan bij een goed gedraineerd park met traditioneel gravel? Onze voorkeur moge duidelijk zijn. Wij zullen het allemaal graag verder toelichten op de Bijzondere Ledenvergadering die gaat plaatsvinden op: MAANDAG 10 OKTOBER 2016 VANAF 20:00 UUR IN HET ST VITUSCOLLEGE! Wat verder uiteraard van belang is zijn; hoe is het met de ondergrond van ons park gesteld? Om een totale en grondige renovatie van de banen te doen, moet worden gegraven en zand dient te worden afgevoerd. Dit is altijd een grote kostenpost waar nogal wat bandbreedte in zit die te maken heeft met de frisheid van de af te voeren grond. Op basis van een onderzoek dat wij hebben laten uitvoeren door een gespecialiseerd bedrijf zijn de voorlopige conclusies dat ook hier geen extra kosten zijn te verwachten. Uiteraard zijn de definitieve prijzen afhankelijk van een marktmechanisme waar we nu nog geen exacte gegevens over hebben. Dat geldt ook voor de bouwofferte overigens. Hoe gaat het nu verder? Op de Bijzondere Ledenvergadering van 10 oktober zullen wij nogmaals onze plannen toelichten, nu met nog meer gegevens over financiën en planning. Als de leden zich hier hebben uitgesproken over het scenario van voorkeur, kunnen het bestuur en de stichting aan de slag met het concreter uitwerken en uitvoeren van de door ons allen gekozen koers. Een definitieve financiële planning, gesprekken met de bank, uitwerken en tekenen van offertes volgt dan. Daarna zal worden gekeken wat de gunstigste periode is om werkzaamheden uit te voeren. Wij hopen u hiermee weer een beetje te hebben bijgepraat en gaan de komende weken aan de slag met het voorbereiden van de BLV. Schroom niet om ons aan te spreken maar bovenal: ZET 10 OKTOBER 2016 IN UW AGENDA! Tot dan en hartelijke groet namens de Commissie Parkinrichting, Ronald Mann
 

Nieuws

 

Donderdag 1 Januari

 

Donderdag 1 Januari

 

Donderdag 1 Januari

 

Donderdag 1 Januari

 

Competitie

Zondag 1 Maart

Klik hier om het programma en de uitslagen op te zoeken.
 
   
   
 

© Copyright 2024 TC Bosheim | Powered by AllUnited

AllUnited logo